Waking Life.


I lördags var jag på Sockerbruket med babben Dario och såg Waking Life och A Scanner Darkly. Enligt mig är båda filmerna sevärda men Waking life måste jag nästan påstå vara den bästa film jag beskådat. Under filmens gång satt jag konstant och upprepade i mitt huvud att jag var tvungen att se den här filmen igen då jag tyckte att dialogen var så fruktansvärt reflekterande och drömsk. Den tog upp tankar som jag tänkt så många gånger tidigare men inte alls på samma sätt kunnat formulera lika väl som i filmen. Waking Life utspelar sig i en lucid dröm där huvudkaraktären vaknar till flera lucida drömmar efter varandra, alla dock sammankopplade. Mycket intressant.

Jag hittade iallafall denna film på Googles videos, så att se den tycker jag är ett måste! Dock är det dålig kvalité så jag skulle föreslå till att försöka få den i dess rätta kvalité på annat sätt då den är mycket konstnärligt intressant och vacker visuellt också.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0