4 dagars.

Kort summering av förra helgen:

Onsdags
: Var och såg Fisses band Waisted Saints spela. Fick en armbåge i magen på dansgolvet. Hade intressant samtal med Djävulen(Markus) och Simon. Diskuterade med Simon om att plugga upp delkursen i Logik.




Torsdags: Slutet på Jazzhuset. Gratis inträde på grund av releasefest. Träffade någon konstbrud vilkens visitkort jag har i plånboken och först trodde att jag raggade på. Fick upp vegetariandebatt med en snygg brud och idiotkille inne i rökrummet. Bruden var övertygad om att killen tillslut skulle inse sambanden till att det är moraliskt fel att äta kött och jag försökte övertyga bruden om att han inte lyssnade för fem öre. Gick hem i 10 cm klackar då spårvagnen slutat gå. Var paranoid över att bli överfallen efter att ha passerat korsvägen.

Fredags: Var på 28+ och åt med mamma. Blev tillfrågad hur pass mycket vegetarian jag var (ifall jag åt fisk) då jag frågade om de kunde smiska ihop något vegetariskt när menyn endast bestod av fisk- och kötträtter. Tyckte det var komiskt att de presenterade maten på ett så propert sätt och att det fanns ett bestick som var till för att man skulle kunna fiska upp den sista såsen eller resten på tallriken istället för att slicka tallriken ren. En kypare tyckte det var roligt att presentera vårlöken på min tallrik som höstlök då nu hösten är annalkad. Min rätt bestod av blomkål tillagad på olika sätt, svamp och 'höstlök'. Efterrätten jag beställde var chokladpanache, tahitivaniljglass och hallon, även några små kulor i choklad som var väldigt goda. 28+ vitt vin. Notan var hög. Jag fick inte sätta på mig min jacka själv på vägen ut, utan fick hjälp med detta vilket fick mig att känna mig lite handikappad när jag inte var van vid ett sådant beteende.

Jag och mor på 28+.



Sedan drog jag med min mor till Nef där det var en gratis jazzkväll, hon ifrågasatte om musiken där verkligen var musik och jag drack Irish Coffee. Var imponerad över hur blandade åldrar det var, väl fördelat från 20 till 60, mycket trevligt. Vi hade ett mycket vuxet samtal om att jag hade vuxit upp.

Haket var nästa anhalt och där var det kareoke, hit följde inte mamma med. Jag träffade David och hans vänner. Fick en ny bekantskap som hette Chen, han bad mig göra en skiss utav honom efter jag hade visat mina skills i en mobilkamerabild. Han var rolig. Jag sjöng Heavens on Fire och Weak. Fick mycket beröm. Träffade Niklas, föredetta klasskamrat från gymnasiet, det var trevligt. Vi begav oss sedan till Yaki-Da där hans bandmedlem skulle vara, istället träffade vi ytterligare gymnasiekamrater, Sara och Oliver. Vi talade om våldsamma händelser i våra liv och dansade.

Lördag: Drog till Sockerbruket med Mr. D som sagt och såg A Scanner Darkly och Waking Life, fast i motsatt ordning. Hur jag hade hittat stället var genom ett sms från ett okänt nummer. Hade ingen aning först om vart vi skulle eller hur det skulle vara där. Bara att det skulle visas film och serveras vin, öl, kaffe, té. En gubbe på 50+ välkomnade oss och det verkade inte vara mer än 5 personer där, vilket det inte heller var. Sedan uppenbarar sig Ninja från TF och jag förstår helt plötsligt sammanhanget. Men det var trevligt och filmerna var bra. Efter flmerna var jag ganska seg och nykter och hade varit ute tre dagar i rad. Men jag lät inte det stoppa mig och drog hem till Björn där jag vägde mig och blev bjuden på öl. Björns första destination var RB där han hade lovat möta upp med Anna, men efter en lång stund av huttrande och tjuriga vakter så fick vi nog och Björn började springa mot en taxi och halkade framför taxibilen, haha, det var ganska komiskt. På Sticky mötte vi upp David och Viktorx2. Det var trevligt, samtal och dans. Efterfest inträffade hos Leri, lite oönskat kanske, men man får ju ställa upp. Iris skjöt mig med vattenpistol.

Söndag: Sushi- och Vem vet mestfestival hos Gustav.

Åh vad duktig jag är som orkade skriva allt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0